Mest skrämmande filmscener

Läste i en annan blogg hur några diskuterade vilken som är den mest skrämmande filmscenen man sett.

Svårt att komma på så här direkt men några skrämmande scener jag minns är...

* "The Ring" - när tjejen kryper ur tv:n)

* "Jurtjyrkogården" - när lillkillen är under sängen och skär av hälsenan på gubben

* "American History X" - när den färgade killen misshandlas och det avslutas med att han blir stampad i huvudet när han har munnen öppen mot trottoarkanten)

* "När lammen tystnar" - När Jodie Foster står i ett mörkt rum och Buffalo Bill smyger i mörkret

* "The Grudge" - Nån scen när den där asiatiska blodiga flickan plötsligt bara dyker upp brrr

En annan film som ska vara ruskig är The Shutter. Tror knappast jag kan få med mig Tina och kika på den men här nedan är ett litet klipp alla fall...

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Filmen verkar bekant, tror vi sett den :) Älskar rysare så man håller inte isär alla filmer längre man sett. Kan tänka mig att det är svårt o få Tina och kolla på sånna filmer ;) Du får erbjuda henne att hon får sitta i ditt knä *ler*

Jack71 sa...

det hjälper nog inte om hon får sitta i mitt knä så jag tror nog jag får kolla på rysare mm själv istället :)