Sportlördag

Inledde Lördagen med att som vanligt skynda mig till Vetgirigsajten för ny ligamatch och denna gång mot Jonny! Tyvärr har denne man just nu ett litet barn, två jobb, ny stuga, sambo och lite annat så resultatet i matchen kan dröja lite :)

Det blev rätt sent igår för min Ullareds-shoppande flickvän kom hem redan inatt istället för idag. Snällt av er Linda och Jerker att skjutsa hem henne och dessutom hade nog tåget vägrat åka med all den packningen :) Tina hade alla fall köpt väldigt mycket bra barngrejer till väldigt bra priser också så det var ju kanon. Otroligt vad grejer man behöver som aldrig har funnits i min lilla hjärna förrän nu :)

DM i Innebandy
I helgen spelas gruppspel i DM i innebandy och vi i Sandviken IBK har tre matcher under dagen och två ytterliggare imorgon. Typiskt nog saknar vi våra två bästa målvakter, de fyra bästa backarna och två av våra bästa forwards. Dessutom är det flera andra som inte kan vara med alla matcher så jag undrar lite vad vi kommer ha för lag idag?? :( Själv ska jag försöka spela alla fem matcherna men om ljumskarna vill det är en annan fråga. Ska alla fall bli roligt att få spela massa matcher men som sagt trist när vi har dåligt lag. Matcherna spelas för övrigt i Valbo kl 12, 14 och 16 mot Storvik ifall Roffe eller nån annan ville veta. Blir det kris Wanke så ringer vi dig under helgen och skiter i om du ej har licens ;)

Sverige-Danmark
Ikväll är det ju matchen med stort M på Råsunda och jag hoppas verkligen att det är bättre väder i Stockholm än här hemma för Bodare och alla andras skull som ska på matchen. Själv ska jag hem till Anders E på en liten sittning. Det blir bad på altanen i nya altanpoolen och så bjuder fixar-Anders på grillat. Sen ska vi förstås se matchen ett gäng då! Roligt som fan och heder åt Anders som ofta fixar såna här tillställningar så att man får träffa kompisarna lite.

Isak eller Shaban, Anders eller Kim och vilka blir yttermittfältarna? Svårt att sia om det men jag hoppas alla fall att Kim får spela nu och vara vår nr 1 på den positionen. Den här eviga kampen och hattandet från förbundskaptenerna inbjuder kanske till härlig konkurrens men jag tror verkligen Källström skulle fått ut mer i landslaget om han haft större förtroende. Tips: 2-1 till Sverige och målskyttar Kim och Zlatan.

Vad tror och tippar ni andra?

7 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jag gillar verkligen farbror Banks beskrivning av Diplomat Lars Lagerbäck på presskonferensen igår:
"Andreas Isaksson är bäst. Rami Shabaan också.
Det var synd att träningen regnade bort, men det gjorde inget.
Fredrik Ljungberg är fantastisk. Men det märks nog inte att han är borta."
Träffsäkert.
*** (ekwalls blogg)

Anonym sa...

Rami
Nilsson Mellberg Hansson Edman
Kennedy Kim Linderoth Wilhelmsson
Zlatan Elmander

Tror att det är bästa elvan. Egentligen så tycker jag att Mellberg, Hansson, Edman och Wilhelmsson är väldigt begränsade spelare men tyvärr så finns det inga vettiga alternativ.

Anonym sa...

Idag är man helslut efter gårdagens shopping. Vart ju en hel del som du skrev... *ler*
Men många fynd lär jag säga. Så nöjd så.. :-)

Anonym sa...

Persson/
Ja jag läste också det där och skrattade o håller med!

Sundance Kid/
Håller med om startelvan men det blir väl alexandersson som vanligt. Hmm läser precis aftonbladet och ser att Källström petas till förmån för Svensson också som vanligt. grrrrr Tycker inte alls om det o Lagerbäck är en stor djävla orsak till att Kim inte blommat riktigt i landslaget! O sen är ju alex med precis som jag tippade....Jaja nu tar vi danskdjävlarna!!

Anonym sa...

Ja du min kära flickvän du är väl värd en soffliggar helg efter den där shoppingresan ;)

Anonym sa...

läste att en viss dansk sopa som heter agger uttalade sig om kung -Zlatan att han kunde göra mycket med bollen men det ledde inte till nånting???? är han dum? det ledde ju till farligheter varje gång han rörde bollen dessutom vann han ju varenda nickduell och hade inte agger tryckt ner honom så hade avgjort matchen med en bicycleta och gjort ännu ett klassiskt mål...men agger tyckte ju inte drogba var hård i kroppen heller så han verkar ju ha en alldeles egen uppfattning om saker å ting

såg att elmander sprang 3 km längre än Zlatan och ändå tyckte man han var så rörlig.........undrar hur mycket Zlatan sprang i vm?

Jack71 sa...

Ja Agger hade det tungt och jag tänkte också på det där med löpningen Fredde :)