Besök på BVC

Efter en jobbig natt för Tina och Max med lite sömn så var vi på förmiddagen till Barnavårdscentralen för en första kontroll efter BB-vistelsen. Det var första gången förutom hemresan från BB som vi var ute med Max. Att byta blöja, klä på honom, byta blöja igen, ordna med bilstolen, göra i ordning sig själv och åka är inget som är gjort på fem minuter kan man väl konstatera.

Jag var lite orolig för att Max skulle gråta och skrika konstant på BVC eftersom natten var lite jobbig men det gick jättebra. Han väger numera över 4 kg vilket ju känns skönt. Amningen fungerar bra alltså. Allt annat såg bra ut också och vi fick även lite bra information och tips.

På eftermiddagen tog vi en första promenad med barnvagnen och det tyckte Max om verkar det som. Nu ikväll köpte vi hem lite kinamat och myste i soffan framför tv:n alla tre. Tina som förstås fortfarande ligger efter med sömnen gick sen och la sig vid halv nio och efter en "brist på bröst-attack" fick jag besviket tassa upp och lämna ifrån mig min älskade lill-gosse där uppe i sängen också.

Jag som hade tänkt kika på Ulf Lundells nya DVD med Max och lära honom lyssna på bra musik men nu får han sova lite med mamma istället medan jag kikar på DVD:n.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: