Pappafunderingar

Nu är det tre dagar kvar till beräknad förlossning och visst tänker man mycket på vad som väntar oss. Fast jag är nog lugnare än vad många av mina kompisar verkar tro att jag är. Kanske för att jag är rätt säker på att barnet kommer vänta lite med att komma ut eller så har jag inte förstått vad som snart ska hända?

Nu får jag mitt första barn när jag är 36 år och självklart funderar jag ibland lite omkring detta också. Det finns ju för och nackdelar med att vara ung eller äldre när man får barn förstås. Det som förstås är den stora nackdelen för mig med att få barn nu är ju att en fantastisk farfar inte längre finns tillgänglig för barnet. Förutom det så är det ju mest ganska oviktiga saker som att jag hade tyckt det varit roligt att haft barnet med på innebandymatcher mm.

Många fördelar finns det ju också som att man numera inte alls dras till uteliv och annat på samma sätt utan hellre lägger all tid på familjen. Dessutom inbillar jag mig att man blir klokare och klokare med åren trots att jag alltid sa vid 18-års ålder att jag var fullväxt klokmässigt :)

Det bästa med att få barn nu är att tillfället känns helt perfekt och att jag numera längtar efter att få barn vilket jag faktiskt aldrig gjort särskilt mycket tidigare i livet före detta året. Dessutom känns det extra roligt nu när vi har fått reda på ett par i vår närhet som också ska få tillökning vilket vi tycker är jätteroligt!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Du kommer bli en jättefin pappa, de är jag säker på :)

Anonym sa...

ojojoj vikken hönspappa du kommer bli ;) fast i klass med mitt hönseri kommer du nog aldrig ;) Det ska bli kul å se om det blir en lillolsson som jag tror det blir :) spännande !