Picasso vann Idol

Igår var det då dags för den stora Idol-finalen i Globen. Det känns ju fortfarande lite trist att Daniel åkte ur och inte fick vara med i finalen men tjejerna är ju också duktiga så det blev ju en bra final. Det var ju precis som Daniel sa i en intervju att det var en grym sångare mot en grym artist i finalen och för mig kvittade det vem som vann även om framförallt vinnarlåten ju passade Picasso mycket bättre. Marie Picasso är ju otrolig duktig sångerska och kommer nog bli en Lisa Nilsson-typ som sjunger många fina ballader på julgalor och annat på tv framöver. Hur det sen går med skivkarriären och annat har jag ingen aning om.

Amanda Jensen sjunger ju inte alltid klockrent men har en väldigt speciell röst och har det där extra. Hittar hon bara rätt låtar så tror jag det kan gå bra för henne. Den nye Bert Karlsson har "talat" :)

Till sist kollade vi ju som vanligt på eftersnack där de förstås hade massa ljudproblem och Doreen/Hanna Graaf lyckades ännu en gång leverera ett kalkonprogram utan dess like. När de dessutom bjöd in en överspeedad Carolina Gynning till studion som verkade sur för att hon fick synas för lite så var det tre donkar för mycket på en liten yta enligt mig. Peter Jidhe däremot kan man tycka vad man vill om men ett tv-proffs är han och har skött sändningarna djäkligt bra.

Nu är Idol slut och istället på Fredagarna får man kanske numera när man snart är en 36-årig familjefar kika på programmet På Spåret istället.



4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Skämskudden ligger i knät och är redo. Ser för min sambos skull, tycker att det är så himla jobbigt med alla intervjuer där de stammar fram "-Åhh vilken publik" , "Jag har aldrig haft så roligt" etc.

Men finalen har ju två bra sångerskor som du skriver. Amanda var ju lite cool och Marie är en bra sångerska på pampiga upptempoballader. Men dom får som vanligt svårt efter att programmet läggs ned. Den som syns mest i vimlet, pressen och diverse lekprogram kanske lever i etern i ett år till eller två.

Ren och skär underhållning blir det däremot på måndag. Brucan på Globen- vilken fest för själen!!

Anonym sa...

Ja båda tjejerna är duktiga på sitt vis, men jag kan inte riktigt med Amandas falsksång som lyser igenom då o då...

Anonym sa...

Bodare/
Ja jag ska försöka med biljetter till Ullevi i sommar igen på Måndag så får vi se om jag har nån tur.

Om du störde dig på intervjuerna i vanliga Idol kan du vara glad som inte såg det patetiska efterprogrammet :)

Linda/
Ja Amanda måste verkligen ha "rätt" låtar annars kan det låta illa och hon är nog mer liveartist än skivartist.

Anonym sa...

Tackar gud för 2 tv apparater! I fredags var man dock ensam hemma när AL var ute o parta med jobbet, men det var ABSOLUT INTE idol som var på min tv. När du bloggar om på spåret kanske jag kan vara med o kommentera lite mer?
Såg på Eastern Promises som var en helt ok sevärd film.