Lite innebandy

Igår tränade jag med mitt innebandylag Sandviken IBK för första gången på fyra veckor efter lite skadeproblem. Laget har ju fått storstryk flera matcher nu och det var ju roligt att många av grabbarna tyckte jag var efterlängtad. Fast det var före träningen för jag har nog inte gjort en sämre träning på åratal och var helt bedrövlig igår! Sen underlättade det inte att jag fick spela ihop med en femma med personer som inte säger ett pip på planen och med en kille som är ungefär lika framgångsrik på en innebandyplan som jag skulle vara i tyngdlyftning eller nåt.

Jag blev ju övertalad att vara med i den mån jag kunde ännu en säsong trots att jag var tveksam. Kravet jag hade var att vi skulle ha en bättre trupp som klarade av division 3 men så blev det inte riktigt. Som det känns nu när vi väntar barn och jag har så mycket andra möjligheter att spela småmåls-innebandy så ångrar jag verkligen mitt beslut att spela ett till år i seriespel. Samtidigt tycker jag man inte kan lägga av och svika grabbarna mitt i säsongen heller så vi får väl se hur det blir.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: