Seger och förlust

Då är det snart år 2008 och jag började dagen med att spela bandy som jag skrivit om tidigare. Vi blev 11 st och delade upp så att de med anknytning till Kungsgården fotboll blev ett lag. Jag spelade i andra laget med bland annat Högen, Fagge och Roffe som överraskande dök upp denna tidigare morgon!

Det blev en ganska enkel seger för vårt lag och man kan väl lugnt konstatera att Fagge skulle ha kunnat spela på elitnivå inom bandyn om han inte lagt av som junior. Eftersom de saknade avbytare så gick jag över och spelade sista matcherna med Kungsgårdsgänget. Det blev inget lyckat byte eftersom det blev rejäl förlust igen då Högen, Ove och Fagge öste in mål mot vårt ihåliga försvar.

De nya skridskorna kändes lite stora men ganska ok förutom att mina fötter förstås smärtade rejält från minut ett! Mina fotknölar är ju lite missbildade och ville liksom ut genom skridskon men jag hoppas den formar sig lite för varje gång jag åker. Hoppas vi kan samla ihop gänget fler gånger framöver och spela för det är fruktansvärt roligt! Inte varje dag man är aktiv ute i friska luften heller för övrigt.

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Kungsgårdarna hade verkligen inte mycket att sätta emot när du, Fagge Högen och Ove börja sätta fart. Och som du säger om Fagge..karln är otrolig. Ser ut som han tränar med SAIK varje dag tamefan.

Själv höll jag mig där bak och såg till att defensiven var intakt, men jag lär göra det jag är bäst på och dom andra i mitt lag gör de dom är bäst på. Det är det som kallas taktik. Eller hur Ubbe? :)

Anonym sa...

Enda likheten mellan dig och Foppa = Svårt att hitta skridskor som passar fötterna..

;-) Gott Nytt År

Jack71 sa...

Ja du spelade klokt där bak Roffe och starkt att du klev upp så tidigt ;)

Kungsgårdarna hade egentligen bättre lag än vad de presterade tycker jag men vi får se vad coach Ubbe säger i sin analys! ;)

Johan/
Ja det är väl det och mitt numera 5 dagars skäggstubb som är likheten :)

Gott Nytt!