Nästan trippel

Seger i Innebandyn
Igår tog vi säsongens andra seger då Brynäs besegrades med 5-0. Jag tycker vi gjorde en väldigt stabil match där vi med lite bättre skärpa hade kunnat tagit en ännu större seger.

Tre poäng till Brynäs
Härligt med Brynäsmatch på tv:n en Lördagskväll som jag och Tina förstås kikade på. Brynäs gjorde verkligen en jättebra bortamatch måste jag säga och vad skönt att de blev belönade med tre poäng också. Pavel Brendl blev med sina två mål tillsammans med målvakten Daniel Sperrle stor matchhjälte. Brendl har man ju muttrat lite över stundtals men nu har han verkligen visat hur viktig han är för Brynäs. Numera verkar han ju jobba bra för laget också och visar även upp ett väldigt bra passningsspel. Även om Brendl kommer dippa lite stundtals under resten av säsongen så är det helt enkelt en spelare som ändå måste vara med. Man kan inte gå till slutspel genom att bara ha massa hårt arbetande medelmåttor som Spets med flera.

Förutom de nyss nämnda matchhjältarna tycker jag även Sandvikenynglingen Johan Alsén, P Nolander och D Widing var väldigt duktiga. Det känns som om Brynäs har fått igång de tre bästa kedjorna ganska bra just nu medan fjärdekedjan väl mest är en fjärdekedja. Härligt Brynäs!!!

Liverpool bestulna av domaren
Inatt kikade jag på Liverpoolmatchen i efterhand och detta var en match där Liverpool verkligen inte hade marginaler och domare med sig. Dels fick Reading en straff där då jag tyckte att förseelsen var utanför straffområdslinjen, dels hade Liverpool tre situationer i Readings straffområde där två av dessa borde inneburit straff för Liverpool men icke! Till råga på allt skjuter Gerrard i ribban vid 1-1 och i nästa anfall Reading har så gör de 2-1. Tycker inte om att skylla på domaren men man kan alla fall lugnt säga att han påverkade matchen.

Jag tycker Rafa har valt bra laguppställningar de senaste matcherna men idag var jag mindre nöjd när jag såg startelvan. Liverpool spelade 4-3-3 och utan några kantspelare vilket jag tycker är synd eftersom det har fungerat så bra på slutet när våra kreativa kantspelare fått speltid. Spelar man ändå 4-3-3 så känns Ryan Babel för mig helt given som passar perfekt för detta men han satt på bänken igen. Debatten om Momo Sissoko rasar som vanligt på Liverpoolforumen och personligen tycker jag ju Momo kämpar bra med mera men är alldeles för begränsad med boll för att klara av den offensiva centrala mittfältsrollen. Jag tycker han känns överflödig i Liverpools trupp numera och bör säljas i Januari så att klubben istället får in pengar till Mascheranos övergång.

En väldigt onödig förlust för Liverpool känns det som men så kan det vara. Nu är det en vecka med två otroligt viktiga matcher. På Tisdag är det ju Champions League-match mot Olympic Marseille på bortaplan där det avgörs om Liverpool kommer gå vidare eller ej. Sen på Söndag är det ju matchen med stort M i Premier League när Liverpool möter Man United!

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Alltid skönt och se sitt kära Brynäs vinna. Gudarna ska veta att det är inte lätt och vinna borta mot Timrå men grabbarna spelade taktiskt hela matchen. Skönt för Brendl att få avgöra...det måste stärka hans självförtroende inför kommande matcher..det kan Brynäs behöva.

Att Liverpool fick stryk igår kan jag inte fatta. Pool som radat upp matcher där dom spelat fin fotboll och varit väldigt anfallsglada. Men jag såg tyvärr inte matchen men hörde dock lite eftersnack där dom sa Reading var det bättre laget..hmm..låter konstigt med tanke på ditt inlägg. Men men...sånt är livet. Mitt Arsenal närmar sig sin första förlust så jag vet hur du känner dig.

But the show must go on !!!

Anonym sa...

Jag hoppas att pool vinner på tisdag så ni kommer lite lagom mätta och trötta till söndagens 2:a raka PL förlust ;)

Anonym sa...

Jaa jag såg pool i början igår men dom hade sååå mycket felpass det lilla jag såg så jag bytte kanal!
Tyckte inte dom var bra, men såg att det skulle varit straff när torres vart fälld iaf , det han jag se :) nu får man väl äta upp det här till nästa helg :D

Anonym sa...

underbara brynäs är heta nu och ingen är hetare än PAVEL BRENDL
mannen man vill ska skjuta så fort han får pucken... precis som man ville att jesper bodell skulle göra dom/det året han spelade för storvik innebandy......
men brendl är också en grymm framspelare och man ser verlkligen att han blir glad när han eller nån annan gör mål
i +/- ligan kan ju nämnas att brendl har +3 å den fantastiska tony mårtensson bara +2 t.ex