Sporten i helgen

Oavgjort mot Svennis gäng
Jag och Perra har nyss sett Liverpool spela oavgjort borta mot Manchester City. Det känns lite tungt att Liverpool inte tog tre poäng då man var det bättre laget och hade flera vassa chanser i andra halvlek. Tyvärr saknade man kylan i avgörande lägen och dessutom storspelade Man Citys backlinje. Måste säga att Mascherano väl måste vara en av världens tre bästa defensiva mittfältare. Han fullkomligt äter upp alla mittfält Liverpool möter.

När det gäller Premier League måste jag säga att det är lite otäckt hur olika domslut denna säsong har påverkat ligatabellen. I varje omgång är det flera tveksamma straffsituationer där spelare filmat till sig straffar eller så är det offsidemål som blir mål osv. Domarna har ett jättesvårt jobb men jag tycker standarden i år har varit väldigt ojämn. Det där att det alltid jämnar ut sig tycker jag också är rent bullshit för övrigt.

Skidframgångar
Spelade in Längdskidåkningen igår och kikade i efterhand på loppen vilket var trevligt. Inte varje dag man ser två svenska skidtjejer imponera så mycket som Kalla och Hansson gjorde igår. Dessutom två pallplatser för M Hellner och A Södergren på herrarnas lopp. *kul*

Junior Hockey-VM
Kikade lite på slutperioden då Sverige besegrade Kanade i en grymt underhållande match av det jag hann se. Helt underbart när svenskarna avgjorde med sitt fjärde mål då det återstod 7 sekunder :) Apropå domare så finns det nog ingen levande människa som klagar mer på dessa än Niklas Wikegård. Ibland håller jag med honom men ibland är han så enögd så det blir pinsamt.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: