Lördagmorgon

Så skönt med helg igen och som vanligt på Lördagsmorgonen vakar jag klockan 6 och är pigg som en lärka. Börjar som vanligt med att spela min Vetgirigmatch (frågesport) på lördagsmorgonen och det har gått tungt på slutet men idag känns det som om Pelle Ress ska vara chanslös!!

Igår efter min innebandyträning så gjorde vi Tacos för en gångs skull och kikade på Idol som vanligt. Två väldigt bra framträdanden av Marie Picasso och Amanda måste jag säga. Skönt också att det blev de två i finalen nu när Daniel ju så märkligt inte gick vidare från förra Fredagen. Kan bli rätt roligt att se finalen i Globen nästa vecka! Vi tittade också på sista avsnittet av den danska kriminalserien Örnen men jag tyckte serien blev sämre och sämre på slutet så inget jag sörjer att den är slut.

Idag ska jag skruva ihop en garderob och en spjälsäng för att kunna göra i ordning vårt tilltänkta barnrum lite grann. Så skönt att det äntligen är klart med golv, lister, tapeter för det har tagit lite lång tid av olika skäl. Eftersom det är Lördag blir det väl även lite fotboll på tv:n och sen ska jag försöka vara duktig och göra en rejäl städning också.

För kvällen har vi inga speciella planer men blir ju säkerligen bara hemma. Hade lite funderingar om det fanns några kompisar som kanske ville komma på en fika eller nåt och kanske spela lite buzz? Fast vi får se hur det blir eftersom ju Tina blir trött tidigare och tidigare på kvällarna vilket ju inte är konstigt. Ha en trevlig helg ni som läser detta fantastiskt intressanta inlägg!

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Låter som en soft Lördag, hade jag mått bättre och inte haft världens godis o degbak så hade jag gärna kommit på lite buzzande!