God fortsättning

Julafton
Vår lille son var inte alls sugen att sova natten till julaftonen så vi var rätt trötta den här dagen jag och Tina. På förmiddagen badade vi lille Max och till skillnad mot för första badet på BB så verkade han uppskatta badet denna gången.

På eftermiddagen kom min mamma, broder och hans familj hit en sväng på lite fika och julklappsutdelning. Min lätt stressade broder och de andra hann inte vara här så länge eftersom de skulle vidare och ville vara hemma tills Kalle började på tv:n.

Lite senare vid 16-tiden kom Tinas mamma, tre syskon och Jerker hit. Tinas mamma som ju arbetat som kock fixade julmaten och vi hade ett fantastiskt julbord med allt möjligt. Nu är jag ju lite speciell så jag nöjer mig ju med köttbullar, potatis och lite julmust men gott var det och roligt för de andra att ha lite att välja på. Min mamma var också här under kvällen och jag tror hon hade en ganska bra julafton vilket känns skönt eftersom jag ju vet att saknaden efter pappa alltid är extra stor vid sådana här dagar.

Efter maten blev det julklappsutdelning och vår käre lille Max börjar redan bli bortskämd och fick massor av paket från våra släktingar. Mycket fika och godisätande blev det också förstås hela kvällen. Vi kikade lite på tv innan våra gäster åkte hemåt vid 22-tiden. Vad härligt att slänga sig i sängen och sova tänkte vi men det tyckte inte Max som hade en jobbig natt pga magknip eller nåt annat och höll oss vakna till kl: 04 på morgonen innan han somnade.

Juldagen
För första gången sedan jag blev 18 firade jag inte juldagen genom att ha storfest med kompisar och gå på krogen. Jag vet inte om några andra av mina kompisar var ut heller faktiskt och jag känner absolut ingen längtan efter det heller.

Eftersom vi sovit så dåligt några nätter så passade Tina och jag på att sova lite under dagen de stunder då Max sov. Vi hade en lugn skön hemmadag där vi inte gjorde någonting förutom att pyssla om vår son och tittade på tv.

Annandagen
Idag har vi varit ute och åkt lite bil med Max. Först var vi till Årsunda och besökte kyrkogården där Tinas bäste vän Annika ligger begravd. Vi tände ljus och visade upp vårt underverk Max för henne. Sen åkte vi förbi Nisse och Susanne för att surra lite en snabbis innan vi åkte vidare. Vi tog även en tur till Kungsgården för att tända ett ljus på pappas grav också och visa upp son-sonen för honom. Efter detta blev det ett besök på McDonalds och åter hem till tv-soffan för att se fotbollen.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja då fick ni inte alltför mycket sömn på Julafton då, ni som var så trötta era stackare då!

Tack iaf för en mysig jul, så söt Maxen var i julutstyrseln - synd att han lyckades skita ner den bara så vi inte fick se han i den! *s*