Lite sport

Brynäs
Ikväll blir det en härlig tv-sportkväll eftersom Brynäs och Liverpool sänds på Canal +! Tyvärr samtidigt men det blir inga problem med den älskade digitalboxen på inspelning. Roligt att Brynäs gått såpass bra på slutet och jag hoppas de kan göra en bra match mot Timrå. När det gäller Brynäs måste jag säga att det är för mig obegripligt hur Peter Nolander kan bli med i Tre Kronor?

Liverpool
Liverpool är numera i en hysterisk bra form och möter ikväll Reading borta vilket jag hoppas ska innebära tre nya viktiga poäng. Hoppas Rafa fortsätter låta laget spela offensivt som i de senaste matcherna där man har 21-2 i målskillnad.

Sandviken IBK
För min egen del blir det match klockan 11 i Valbo mot Brynäs i innebandyns division 3. Första matchen på över en månad för mig och nu möter vi det enda laget i serien som förlorat mer än oss så det är en viktig match som jag hoppas vi kan vinna. Tyvärr ser det lite mörkt ut eftersom vi som vanligt saknar flera spelare och fortsätter köra med tre femmor vilket jag inte tycker vi har klassen för. Kan ändå förstå att tränarna vill ha det så eftersom vi har stor trupp och mest spelar för skoj.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Brynäs: Och varför är inte Daniel Widing med? Har i och för sig bara sett en match live i år med dom men jäklar vad han var bra då. Vad tycker ni som ser varje match?

Liverpool: Är starka och nu verkar dom klara av måste-matcherna mot skräplag också. Vore kul om City tog Spurs också så att de hakar på i toppen. Men borta och utan Elano blir det tufft. Skulle titta på Huntelaar om jag vore Svennis. där har han en sniper som skulle sätta alla lägen på inspelen från Petrov.

Lägg ned fjollbollen nästa år och satsa på tennisen!! Din backhand är för bra för att gömmas i ett litet radhus hela vintern.. ;-)

Anonym sa...

Ja det är väl Jonny som bäst kan svara på det där med Widing men även Persson är ju numera en flitig besökare på Läkerol Arena. Jag tycker också Widing är bra men förutom att han är "rivig" saknar han ibland det där lilla extra som gör att han borde vara landslagsspelare.

Skulle jag vara Svennis skulle jag titta på alla möjliga forwards för där behöver de värva minst en ny!

Ja fjollbollen ska avvecklas inom kort och kanske jag och Wanke kör nån vintertennis i såna fall. Ser fram emot ett grusmöte i sommar med våra barn som åskådare :)