Pappalivet

Nu har vi varit hemma från BB i lite mer än två hela dygn och självklart blir det en enorm omställning här hemma. Vi har bara varit hemma och 90% av tiden ägnas ju åt Max genom blöjbytten, tvätt, amning mm.

Igår blev jag utsatt för min första kiss/bajsattack av Max då har numera har upptäckt hur skönt det är att göra sina behov när jag tagit av blöjan och helst även tvättat honom klart. Tyckte jag var smart som hade en handduk som förkläde men det hjälpte föga :)

Just blöjbytena var nog något jag hade bävat lite för men hittills har det gått väldigt måste jag säga. Fast jag skulle inte direkt skulle protestera högljutt om det fick gå lite mer tid mellan dessa stunder om man säger så. Max är väldigt snäll och lugn just när jag byter blöja på honom måste jag säga. Han ligger mest och kikar och funderar kanske varför något så enkelt tar så lång tid för pappa.

Lite krångligare var det i början med kläderna. Dessa "bodys" med knappar överallt eller helställ där man ska lirka ut de små händerna och fötterna utan att göra illa hans sköra kroppsdelar. Fast det går också bättre och bättre.

Den lugnaste stunden på dagarna är nog förmiddagen som nu. Då brukar Max kunna sova hela två timmar ibland och då kan Tina även passa på att vila lite välförtjänt.

Igår hade vi lite släktbesök här hemma och fick lite fina paket med kläder till Max vilket ju alltid är roligt. Han är ju en stor knodd så den minsta storleken är nog snart utväxt gissar jag :)

Tänk att jag som aldrig haft någon speciell barnlängtan skulle falla så pladask för en liten krabat som honom. Man tycker ju om honom så mycket så det gör ont i hela kroppen och allt det jobbiga glömmer man bort fort när man håller honom i famnen kan jag lova.

Nu ska jag återgå till tvättstugan och lite senare idag ska vi nog ta vår första promenad med honom i barnvagnen har vi tänkt.

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Första gången jag ser dig skriva ordet "bodys" och du menar barnkläder och inte något annat...

;-)

Anonym sa...

Låter supemysigt att vara pappa =)

Anonym sa...

Du verkar redan ha vanan inne i rollen, så lugn o harmonisk! :) Trots bajs o kissattacker ;D