Boxing Day

I England kallas Annandag Jul för "Boxing Day" och då är det ju tradition för många att se fotboll eftersom Premier League alltid spelas denna dag.

Jag hann med att se andra halvlek i matchen Chelsea-Aston Villa och det var verkligen en makalös match och Premier League när den ligan är som allra bäst. Otroligt händelserikt så att till och med trötte Arne Hegerfors nästan gick upp i falsett. För mig som Liverpoolsupporter var det ju också en njutning när Aston Villa på övertid kvitterade till 4-4! För övrigt tycker jag alltid den där regeln om straff och utvisning vid frilägessituationer kan slå alldeles fel och borde ses över.

Efter detta var det dags för Liverpool att möta bottenlaget Derby på bortaplan. I dessa hektiska blöjbytartider känns det oerhört tryggt att ha digitalboxen med hårddisk för övrigt *ler*. Liverpool gjorde en ganska blek första halvlek men kontrollerade matchen rätt bra. Målet gjorde Torres på ett väldigt snyggt sätt men det var också det enda den briljante spanjoren bidrog med denna dag.

I andra halvlek spelade Liverpool bedrövligt utan vilja och engagemang mot ett uselt Derby. Det höll på att straffa sig rejält men som så många gånger förr klev Steven Gerrard fram och avgjorde i slutminuten *PUST* Jag svor en hel del framför tv:n under denna match kan jag lova men otroligt skönt med tre poäng hur som helst.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Snygg blog titta gärna in min Liverpool blogg
http://liverpoolfc-thereds.blogspot.com/