Förlust för Liverpool

Det mesta i vårt liv handlar ju numera om nyfödde Max förstås men igår fick jag alla fall chansen att se mitt Liverpool på tv. Det var kvartsfinal i ligacupen mot Chelsea på bortaplan och tyvärr blev det förlust med 2-0.

Hade lite svårt med koncentrationen på matchen i första halvlek då jag hade en liten bröstsugen parvel i famnen som inte förstod att hans favoritlag spelade match på tv:n. Liverpool vilade en hel del spelare vilket jag tycker är helt ok när det är ligacupen. Tyvärr fick Chelsea det viktiga förstamålet genom Frank "jag kan bara göra mål genom att skjuta på någon motspelare och in i målet" Lampard vilket tyvärr blev ödesdigert. När sen Peter Crouch fick totalt hjärnsläpp och blev utvisad var det hela tyvärr kört.

Det som är trist med att Liverpool åkte ur ligacupen är ju att de här matcherna innebär nyttig speltid för spelare som Jack Hobbs och andra truppspelare. Sen är det förstås alltid trist att förlora mot Chelsea även om man inte alls har samma hatkänsla till det laget nu när Mourinho är borta.

Ny match i ligan på lördag och nu är det massor av trepoängare som gäller om Liverpool ska hänga med i titelracet. Personligen tror jag Man United kommer att ta hem ligan som det känns nu. De har bästa truppen och blir inte lika lidande av Afrikanska mästerskapen som Arsenal blir efter jul.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: