Nyfödda sonen!!!

För att ta en lång historia någorlunda kort så har jag och Tina numera en liten son som heter Max! :) Jag får återkomma senare med en liten förlossningsberättelse men kan väl berätta att Max föddes 17:40, vikt 3920 kg och längden var 54 cm.

Förlossningen gick förhållandevis bra och Tina var verkligen helt fantastiskt duktig ska ni veta! Hon fick kämpa en hel del men gjorde det storartat och utan nån annan bedövning än Lustgas dessutom! Vilken känsla sen att få hålla sin egen son i famnen!

Något som däremot var trist är att BB inte hade plats för mig över natten så jag fick lämna Tina och Max därinne vilket inte kändes bra alls. Dessutom skulle de sova i ett fyrbäddsrum med massa andra och min stackars flickvän som inte sovit på tre dygn lär knappast kunna sova många minuter inatt. Nu är det inte mycket att göra åt och jag åker ju in tidigt imorgon bitti och sen får vi se hur länge vi blir kvar där inne.

Själv är jag också rätt trött just nu men det blir svårt att sova här hemma känner jag. De flesta av er har nog läst mitt sms men jag får berätta lite mer om vår förlossning mm. på Söndag eller Måndag när vi nog kommit hem.

Tack för alla grattis-sms med mera!

16 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Måste vara en stor omställning nu förstår jag. Han är så söt, de blev ju en pojk dessutom som du trott! :)

Trist bara att det var fullt när ni såklart skulle in o föda....

Många kramar!

(pssst! söt pyjamas förresten, känns väldigt bekant ;) )

Anonym sa...

Vaknade med ett leende och stolt som en tupp här hemma :)

Ja han gillade pyjamasen Linda ;) Nu ska jag skynda mig in till bb o få ta ta hand om min familj lite. Tina har inte sovit på tre nätter nu så hoppas vi får ett eget rum ikväll nu så jag kan få vara med och avlasta.

Man får ju ha mobilen där så du och syster kommer säkert prata mer under dagen.

Efter kl 10:00 finns nog Max med på
http://www.lg.se/webbisar/

Anonym sa...

Grattis!!
Vilken sötis och skönt att allt gick bra. Verkligen supertråkigt att du var tvungen att åka hem, men du fick väl försöka njuta av en sista ostörd natt;-) Om det nu går att sova trots en enorm adrenalinkick...
Det är ju inte utan att man börjar längta lite själv.

Anonym sa...

Skriver ett Stort grattis här med :))

Han är helt underbart söt!!

Anonym sa...

Härligt att ni alla mår bra! Han ser vänsterfotad ut, kantspelare månne? Jag är glad för er skull. Grattis!

Anonym sa...

Tjo-hooo från Orminge! Jättekul att allt gått bra.

Nu får jag och Jonny låsa in Kajsa och Ebba när de kommer upp i tonåren för mot en sån charmör som Max Olsson är man chanslös.. ;-)

Josefin sa...

Stort Grattis från mig och Khing. Du nämner bara hur lite sömn Tina har fått senaste tiden. Du själv då..antar att du hade svårt och sova inatt med... eller?

Hoppas ni alla tre mår bra och att ni får ett eget rum denna natt. Kanske du vill att jag kör dit en husvagn utanför sjukhuset så då kan ni få vara själva under natten :)

Anonym sa...

Ett stort Grattis till er, och vilken liten godbit :-)
Förstår att du är stolt som en tupp nu..:-)

Anonym sa...

Grattis! Skönt att allt gick bra! Taskigt att du blev utslängd bara.

Min Camillas bror+fru åkte in till bb fredags. Jag ska skälla på dom för att dom tog din plats.

Om ni delar rum med Bollnäsbor så är det kanske dom.

Lycka till med allt! Ni har en härligt rolig tid framför er!
// Andreas

Anonym sa...

Jätte Grattis igen Gonz! Skönta att höra att allt är bra med Er. Hoppas ni får komma hem fort nu när det inte finns plats för dig på BB! Hälsa Tina och Max den söta.

Jack71 sa...

Har nyss bytt blöja på Max o nu ligger han o Tina här bredvid o får välbehövlig sömn några minuter. Tror vi får åka hem ikväll vilket vi längtar efter nu. Jätteroligt med alla mess o kommentarer tycker vi.

Alexander sa...

Grattis! Han får mina gamla skridskor såfort han fått 44:or!

Anonym sa...

Grattis som fan Mattias. Nu börjar livet, med vaknätter, bajsblöjor och en massa kräks att torka som uppladdning till matcherna=)

Nej, skämt å sido, det är underbart med barn!

Anonym sa...

Grattis som fan Mattias. Nu börjar livet, med vaknätter, bajsblöjor och en massa kräks att torka som uppladdning till matcherna=)

Nej, skämt å sido, det är underbart med barn!

Anonym sa...

Tack för alla snälla kommentarer! Blöjbyte väntar men lite kort till några...

Linda/
Ja nästan alla gissade på flicka utom jag och min kompis wanke som fick rätt :)

Urban/
Det kanske blir han som löser Liverpools problem på vänsterkanten i framtiden :) Fast jag tror mer att han kommer vidarutveckla sin pappas dubbelfattade backhand inom tennisen ;)

Bodare/
Lovar att säga åt Max att ligga lågt med charmen just mot din och jonnys dotter!

Andreas/
Ja du Anton det var ju faktiskt så att Max föddes exakt samtidigt som Camillas brorsas barn och sen skulle de ligga i samma rum som oss men åkte hem istället när det var så fullt.

Webbis/
Oj läser du bloggen också! Kul att höra ifrån dig och ja du vet ju lite hur det är med barn och stort liverpoolintresse :) Tur man har digitalbox med hårdisk så jag kan trycka på paus under matcherna när lillen kräver uppmärksamhet.

Anonym sa...

Grattis!