Kontakten med kompisar

Nu när man är +30 och många vänner har familj och har lagt av med sportandet så får man helt enkelt inte samma kontakt med kompisar som tidigare. Jag måste ändå säga att jag tycker det är trist när vissa människor aldrig hör av sig vare sig det gäller telefon, sms, mail, msn, bloggkommentarer, facebook eller på något annat sätt.

Själv har jag också blivit sämre på att ringa och numera har man inte alls så många kompisar som man bara ringer och pratar med vilket ju är trist. Jag ska försöka bättre mig lite till dem jag verkligen vill ha kontakt med men är det sen så att de aldrig hör av sig själv så får det liksom vara så. De personer som väljer att enligt "tjejsyndromet" glömma bort sina kompisar när de skaffar förhållande får liksom skylla sig själva om de står där en dag utan att ha så många kompisar kvar tycker jag.

När det gäller Facebook tycker jag det fortfarande är roligt och ett bra sätt att få lite kontakt med folk man inte längre har så mycket kontakt med. Fast jag skulle nog tycka Facebook var ännu bättre om folk lade ned lite mer tid på att "prata" med varandra istället för att skicka alla meningslösa kedjebrev och inbjudningar om vampyrbett och annat skit.

Till sist kan jag väl säga att jag har den här bloggen dels för att jag tycker om att skriva men även mycket för mina kompisars skull. Nu tror jag nog dock att många av mina vänner mest tycker det är obegripligt varför man bloggar och sen vet jag flera av mina närmaste som inte har intresset av att läsa vilket förstås är helt ok. Därför funderar jag åter igen på att lägga ned den och istället ha en anonym blogg på annan sajt eller diskutera tv-serier, sport, blöjbyten mm. på diverse forum.

Fast jag kör väl på fram till jul och tills vi har fått tillökning. Sen kanske jag dessutom inte alls vill lägga massa tid på datorskrivande så vi får se hur det blir då. Nu känner jag mig nästan nästan helt redo för att åka in till BB hur som helst och jag behöver ingen GPS för att hitta dit som Henke tipsade mig om igår *ler*

8 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jag är då här och uppdaterar mig med all sköns info om familjen Olsson var dag. ;-)

Trevlig helg! Nu blir det julfest med gamla jobbet. Hua...

Jack71 sa...

imponerande med en kommentar innan jag skrivit klart inlägget och Åshöjden-inlägget var ju förstås riktat till dig, pelle och några få andra :)

Anonym sa...

"tjejsyndrom"? Mja, jag tycker nog det är både tjej o killsyndrom - både tjejer o killar kan verkligen gå in i ett förhållande o "glömma" vännerna. Inte bara tjejer som gör det i mina ögon :S Trist i vilket fall som helst!

Anonym sa...

Linda/
Ja det blev ett litet påhopp där för självklart finns det massor av killar som gör detsamma. Det är nog bara det att i min bekantskapskrets genom åren så finns det många tjejer som har det syndromet att man inte gör något med kompisar förutom när killen hittar på något.

Sen är det ju inget fel att man satsar rejält på förhållandet men varje förhållande mår bra av att båda gör lite egna saker ibland.

Anonym sa...

Fan det e väl hyfsad fart på den här bloggen med svar å så :) tycker du ska va nöjd olsson för det e en hel del kommentarer i den :) så sluta gnola nu å skriv på så fingrarna glöder ;)

Anonym sa...

Jodå Wanke det är skapligt med kommentarer ibland men jag får ju bra mycket mer svar på forum förstås och med tanke på hur du har berättat om föräldrarlivet lär det inte finnas tid till att blogga ;)

Anonym sa...

Gick in och läste och OJ!!, kände mig sjukt träffad....Ja det är ju tyvärr så, fullt upp med familj, jobb, 35 barnkalas på 3 veckor, rust, träning, trädfällnig, you name it. Men nog fan ska man väl ha tid för ett samtal eller en hemma hos-fika nån gång ändå tycker man....Det är inte som förr precis, Ja ja det kan bara bli bättre, från alla håll...

Anonym sa...

Perra/
ja jag förstår ju verkligen hur mycket du har och inlägget var ju förstås inte ett påhopp på just dig :)

Sen träffas ju ni några kompisar som har barn i samma ålder och även genom fotbollen och förhoppningsvis blir det ju så för en annan snart också när vi blir några st kompisar som har barn i samma ålder.

När alla lagt av med fotboll eller innebandyn kan vi ju se till att vi spelar korp eller nåt ihop vi i gamla kompisgänget för då får man ju tillfällen att surra lite alla fall och sen kan vi ju alltid lita på Roffe som alltid fixar fotbollskvällar!! :)