Fredagskväll

Jobbet
Då har jag arbetat min första hela vecka på nya jobbet på Integrationsenheten och även om det är mycket nytt man ska ha koll på så trivs jag klart över förväntan. Det är en väldigt trevlig arbetsplats med supertrevliga kollegor. Får återkomma med lite mer info om vad jag verkligen jobbar med senare.

Innebandyn
Den senaste tiden har jag skippat idrottandet helt och inte tagit ett steg efter min senaste sträckning för 14 dagar sen. Det har varit skönt att bara vara hemma med Tina på kvällarna men jag känner ändå att jag längtar lite efter att få svettas och spela innebandy igen. Under nästa vecka tänker jag försöka jogga lite och köra lite styrketräning och stretching för benen så får vi se när jag spelar match igen.

Graviditeten
I veckan var vi hos barnmorskan igen och Tinas blodtryck mm. såg väldigt bra ut vilket alltid är skönt att höra eftersom hon låg lite högt i början av graviditeten. Barnmorskan är lite osäker på om barnet har huvudet upp eller ner och vi ska kontrollera det lite noggrannare nästa vecka vid ett besök. Själv läser jag just nu en bok som heter "Att föda" som är läsvärd för både mamman och pappan.

Till sist håller jag tummarna för att operationen av hälen gick bra imorse för Nisse! Ser fram emot många tennismatcher nästa sommar då stoppbollar inte blir mitt främsta vapen mot dig :)

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Kul med nytt jobb Matte!

Anonym sa...

olsson vila minst en vecka till ,minst 3 helt lediga veckor !! Dr mengele har talat :D
så snälla lyssna på detta råd nu å släng inte bort dom här 2 veckorna i onödan !! plzzz... men du gör ju som du vill , å jag vet att det spritter i bena dina :)

Anonym sa...

Ubbe/
Ja det är roligt och jag måste få höra lite mer hur det går med ditt nya. Frågade säkert om det på Heartbreak men luckorna du vet :)

Wanke/
Ja du skulle bara veta hur det spritter i benen :) men ska försöka lyda ditt kloka råd :)

Pingis kan man ju spela och jag är sååå sugen så om nån i gänget är sugen så lova att höra av er. Bara att komma förbi i så fall så bokar jag lokalen en timme :)

Anonym sa...

Glömde säga att Wanke, Roffe, Persson bland annat kommer få ett blogginlägg under dagen som ni nog gillar ;)

Anonym sa...

va härligt att du trivs bra på nya jobbet.

Sen det där med att barnmorskan inte är säker på om huvet är upp eller ner...det kan jag kolla åt er..haha

Blir nyfiken på vad du har för blogginlägg åt oss...hmmm.