Sverige utspelade

Em-kvalmatchen mot Spanien blev ungefär som väntat för mig. Spanjorerna ägde bollen större delen av matchen och briljerade med sitt eminenta passningsspel och rörelse. Sverige vaskade fram några halvchanser i början av matchen då framförallt Ljungberg gjorde det mesta rätt de få gånger han fick bollen. Fast sen gjorde Spanien 1-0 och där var matchen över kändes det som.

Visst är det trist som fan att Spanien får göra två mål på hörnor men de hade vunnit vilket som så jag tycker inte Ljungberg/Lagerbäck ska lägga alltför mycket fokus på det även om jag förstår deras frustration. Man kan skriva om att Linderoth/Elmander saknades enormt och att Rosenberg med flera var likbleka men i slutändan handlar det om att Sveriges landslag just nu inte har en chans mot Spanien borta vilka som än spelar!

Man ska aldrig ta nåt för givet i fotboll men jag känner mig ändå ganska lugn inför Onsdagen eftersom jag inte för mitt liv kan tro att Nord-Irland vinner borta mot Spanien samtidigt som Sverige förlorar mot Lettland.

Några korta notiser från matchen:

Att se Petter H under press försöka sköta uppspelen kan liknas med att se en skräckfilm.

Igår var Jens Fjällström bisittare och på Onsdag är Glenn Hysén tillbaka. Som att byta från Ferrari till Opel Ascona eller nåt.

Jag ser gärna Anders Svensson fler gånger i Linderoth-rollen.

Iniesta är en rätt underskattad lysande fotbollsspelare.

Andra synpunkter?

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

ja det var ju ingen rolig dag att vara svensk, betydligt roligare att vara brynäsre då ,vilket mål av micke lindh som ju faktiskt är bättre än nånsin

petter hansson vill jag inte gärna klaga på då han är storvikare från början, i varje fall tills han var 7år
däremot har jag börjat tröttna på erik edman .....vad är han bra på ...inget ..... känns som han blir sämre och sämre

Anonym sa...

Nä Petter var ju absolut inte sämre än nån annan o Edman kan jag hålla med om att han tyvärr haft sin topp. Synd att det inte direkt vimlar av alternativ på vänsterbacken bara...

Det där med Storvik visste jag inte förresten :)

Anonym sa...

morsan jobbade med petters farsa på bröderna hansson i storvik(bilfirma).............stort..haha

Anonym sa...

Kommer ihåg storebror Hansson (Anders har jag för mig att han heter) var man ju livrädd för när man spela fotboll o hockey mot uppe i Hälsingland, han var ju 1,90 lång o vägde väl en 100 pannor redan när han var 14-15 år i jämförelse med en annan som var ett äpple högt o vägde under 50 typ.... Sen hade Söderhamns FF och S/L hockey även ett annat stort brödrapar som var mer eller mindre galna. Man visste att en borta match i S-hamn var med livet som insats.

Anonym sa...

Är det nån jag vill klaga på efter Spanien matchen så är det Rosenberg. Ok att han inte får så mycket bra passningar att arbeta med (förutom i 2:a minuten, skjut direkt. IDIOT!!!) men man kan ju för fan jobba stenhårt för laget när man äntligen får chansen i en viktig match.

Anonym sa...

Markus Rosenberg , att han ens fått spela 2 min i werder bremen e ju helt otroligt , sååå överskattad å dålig just nu , fyy fan