Learn English

Under några Torsdagseftermiddagar framöver ska jag tillsammans med mina gamla kollegor Lena och Gunilla få träna på Engelska hos vuxenutbildningen. Målet med kursen är att vi ska få fräscha upp och repetera och utveckla våra Engelska-kunskaper.

För mig som numera arbetar med människor från andra länder kommer den här kursen ju väldigt lämpligt. Vi ska träffas några gånger nu fram tills jul och sen får vi se vad som händer. Man kan ju även plugga en hel del själv genom att lära sig ord, titta på serier med Engelsk text, läsa böcker på Engelska mm.

I Torsdags träffades vi första gången och hade konversations-Engelska vilket var roligt men också lite svårt för man känner ju sig lite dum när man sitter och pratar Engelska helt plötsligt. Nu sitter jag här på Söndagen och ska göra min läxa som är att maila till läraren och berätta lite mer utförligt om vad mitt nya arbete innebär. På Engelska förstås då vilket ju inte blir det lättaste. Jag får ringa Roffe vid problem :)

0 Kommentarer - Skriv gärna!: