Tv-veckan

Tänkte skriva lite om en del av de tv-program jag sett i veckan.

Boston Tea Party
har varit lite sämre i två avsnitt men i Måndags var det ett bra avsnitt igen där de diskuterade om att resa tillbaka eller framåt i tiden. Djäkligt roligt när Fantastiska femman skulle välja 7 personer som man skickade iväg med en rymdfärja om jorden skulle gå under och Fysik-Patrik valde Jennifer Aniston.

Idol
En tv-recensent i Aftonbladet skrev att Doobidoo på SVT var mer välgjort än Idol på TV4. Då skulle han se Idol-Eftersnack på TV4 00 för i Fredags var det mer b-aktigt än någonsin så att man blev röd i ansiktet i tv-soffan. För övrigt var det inget bra avsnitt heller där ingen imponerade särskilt.

Ranking the stars (Kanal 5)
Tina brukar se det här programmet och jag har bara sett de två senaste avsnitten där lite halvkända tjejer ska göra listor med dem själva i ämnen som "Vem är enklast att få i säng" eller "Vem vill du helst ha med dig till en öde ö" med mera. Ett program där alla pratar i munnen på varandra och tjejerna visar upp tjejers fantastiska oförmåga om att kunna hålla sams när de blir fler än två i en grupp. Egentligen inget sevärt program men ändå sevärt på nåt sätt.

Roomservice (Kanal 5)
Det här är det mest sevärda programmet av alla fixarprogram tycker jag. Nästa vecka ska de göra om hemma hos Zetterberg och Emma i Detroit så missa inte det. Sänds på Tisdag eller Onsdag kväll har jag för mig.

Doobidoo
Roligt program förutom att det är lite för mycket gammal musik från före min tid. Bra programledare i Lasse Kroner.

Videokväll hos Luuk
Sevärt om det är intressant gäst som förra Söndagen när Magdalena Graaf var där.

Babben och kompany
Jag har nog skrivit detta förr men jag förstår inte hur Babben kan låta den där komikerpanelen som ska få folk att skratta i den heta stolen vara så usla??? Babben själv är ju en jätterolig komiker och har ett enormt kontaktnät genom Parlamentet mm. Det är ju oftast bara Göran imitatören som får en att dra lite på smilbanden och ändå har de andra tomtarna tänkt ut skämten i förväg. Annars är ju Babben en bra programledare för ett sånt här program helt klart.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Gammalt inlägg, men eftersom du har 0 kommentarer och jag är lite uttråkad, och jag dessutom absolut HATAR Ranking the stars, måste jag bara säga det; jag HATAR det programmet. Aldrig sett något mer värdelöst program eller någon mer patetisk programledare. Tjejerna har det säker jättekul där dom sitter o dricker champagne, men hur kul är det att kolla på...???