Rustveckan

Äntligen Fredag och det har varit full fart på kvällarna denna veckan. Vi har alla fall tapetserat klart nu vilket känns väldigt skönt och nu är det bara golvet kvar i barnrummet som ska göras. Min kompis Jens kommer hit och lägger nytt golv nästa vecka och före det ska jag slita ut plastmattan och slipa bort all ludd vilket kommer bli ett hästjobb är jag rädd för.

Vi har även hunnit med två Ikeabesök under veckan då vi bland annat köpt nya köksmöbler och en garderob till barnrummet. Eftersom vi skänkte bort våra gamla köksmöbler till mitt jobb så fick jag hyra en släpvagn via jobbet och så fick jag bärhjälp av två av mina jobbarkompisar dessutom.

Vi har monterat klart köksmöblerna nu och det känns skönt att ha plats för 6-12 personer om vi bjuder hem folk på middag i vintertid när vi inte kan uttnyttja altanen. Vi valde även att köpa lite dyrare skönare stolar eftersom vi inte kommer ha plats för något middagsbord i vardagsrummet.

Idag Fredag blir det ännu ett besök på miljöstationen då vi har hela altanen full med kartonger och mattbitar, färgpytsar mm. Sen ska vi på Ikea igen för sista gången på länge hoppas jag :) Sen blir det slipning av golvet och jag hade även tänkt hyra en borrhammare för att få upp lite saker på våra betongväggar men skjuter upp det tills nästa vecka.

Nu låter det ju lite på mig som om vi gör om hela radhuset men så är det ju inte. Det liv vi har levt de senaste 2-3 veckorna är ju ett standardliv för många av mina vänner. Fast för mig som absolut inte är någon Martin Timell-typ räcker det gott med att göra något ryck någon gång per år för det finns mycket annat i livet jag hellre gör än att rusta!

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja herregud hur vi har hållt på här. Eller mest du såklart!! Men vi har blivit rikt belönade också och fått det superfint härhemma i köket bla ju.. :-)