Lindeman

Hasse & Tage är ju ett känt begrepp för den äldre generationen. Dessa två härliga människor har ju skapat massor av filmer, böcker, revyer, dikter mm. som säkerligen är sevärda men som vår generation kanske inte tagit så mycket del av. Nåt som jag och mina kompisar fastnade för en period i början av 90-talet är Lindeman!

Lindeman bygger på att Tage Danielsson står på en scen och intervjuar Hasse Alfredsson som alltid får improvisera och vara olika roller av Lindeman. Några exempel är Finsk författare Penti Lindeman, Fotbollstränare Bob Lindeman, Punkrockare Trindeman Lindeman med mera. Alla Lindeman är ju inte superroliga och det är en speciell humor men det finns många höjdare helt klart!

Vad jag minns var det mest jag, Roffe, Wanke, Snuttis och Persson som lyssnade på Lindeman på festerna och man kan många av dem utantill än idag. Vilka är era favoriter och bästa minnen?

Detta är ett ämne där jag kräver kommentarer av vissa kompisar! ;)



8 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Sitter här med tårar av glädje i ögonen , jaaa man minns dom som igår å dom blir ju inte sämre heller... lika roliga varje gång! :) En som roffe å jag kör med fortfarande å som jag aldrig glömmer e när han säger FANTASTISK stor skådespelare ...å så blir det ett litet uppehåll å så drar han i med 2 meter !! FAn kan jag skratta åt hurr mycket som helst än idag :D
Well done olsson lägg gärna in den när han hoppar över på gotland å¨det sjunker :)

Anonym sa...

Hahaha, jo måste bara säga att Lindeman också var populär i Hälsingeskogarna när man växte upp. Lägg in fler om du har!

Anonym sa...

hahaha den där med björnen har man ju hört nåra ggr en riktig klassiker,mminnet är ju inte det bästa men en favorit är ju bob lindemann

Anonym sa...

Dom här Lindeman stunderna glömmer man inte i första taget. Som Olsson nämner i sitt inlägg att vi kunde sitta några st och lyssna på en fest och glömma allt och alla på festen. Då förstår man hur roliga dom här gubbarna är.

Jag och Snuttis kör fortfarande med "Hej på dig din jävel". Sen så kör man några citat ibland ihop med Wanke och Co. Vi får se till att när det blir fest nästa gång att vi sätter oss ner och lyssnar lite igen.

Anonym sa...

Ja jag kanske kör in nån mer Lindeman framöver :)

Ja just ja Pelle vi körde ju lite Lindeman på Lillsved också har jag för mig.

Anonym sa...

Ja att vi gjorde! Fjaärillrar

Anonym sa...

ha ha,,, ja hur kunde jag glömma den!! :) Vilken Lindeman var det nu igen då`?? Jockes favvo

Anonym sa...

Baksmälleexperten var det väl som hade Fjaearrrillar va?