Lite sport

Brynäs
Niklas Wikegård sågar Brynäs sportchef Micke Sundlöf i en krönika. Wikegård menar att Sundlöf kraftigt felvärderat spelartruppen. Detta sagt av "experten" som tippade att Brynäs skulle ta SM-Guld. För övrigt är det ju bråk inom styrelsen i Brynäs som vanligt och jag tycker inte man känner någon ljus framtid för klubben trots ny arena mm. Det där målet att bli en av de tre-fyra stora känns långt borta just nu *suck*

VM-kval lottning

Sverige fick ju en väldigt bra lottning även om Lagerbäck förstås säger att Malta, Albanien och Ungern är "under utveckling". Bara att hoppas att Sverige gör det de ska mot skitlagen och att Portugal och Danmark slarvar i någon bortamatch. Fast först är det ju EM-slutspelet i sommar och sen till hösten startar kvalet där det är dags att spela in lite yngre förmågor. Om det nu finns så många att spela in?

Liverpool
Mycket snack i Liverpool just nu om bråket mellan Benitez och de amerikanska ägarna. Även om jag inte är helt lyrisk över allt Rafa Benitez gör så tycker jag det känns väldigt onödigt och trist med det här bråket just nu när Liverpool vänt en dålig trend och börjat spela väldigt bra fotboll. I helgen körde man ju över Newcastle totalt och borde vunnit med 6-7 mål om inte Torres hade sumpat massor av frilägen.

Längdskidor
I helgen kikade jag lite på världscupen i längdskidåkning. Det är härligt på vintern att kika på skidor tycker jag OM nu det finns någon svensk som kan slåss i toppen vilket ju inte alltid händer. När jag tittade på stafetterna i helgen retade jag mig en hel del på de överoptimistiska kommentatorerna som i förväg snackade upp svenskarna allt för mycket enligt mig. På både herr och damsidan finns det ju endast kanske 1-2 svenskar som tillhör topp 10 och då ska det mycket till för att man ska vinna stafetter eller komma på pallen. Nu hade ju Norges herrlag fyra lag bland de åtta första i herrstaffeten där Sverige kom sjua så det säger väl en hel del om att Gunde har en del att jobba med. För övrigt känns det ju som att Norge aldrig nånsin vallar bort sig eller får förkylda åkare vilket mer känns som standard för Sverige??? Fast det är väl mer att det känns så än att det är så vad vet jag?

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja du Wikegård har verkligen vänt kappan efter vinden. Han tippade ju SM-guld för någon månad sen..

Hoppas att Brynäs får några segrar nu i början av decembers så att man är med i fighten om slutspel.