Liverpoolmatch igen

Efter landslagsuppehållet ska det bli underbart när Premier League kör igång igen i helgen. Liverpool möter Newcastle borta på St James Park och det brukar ofta vara roliga matcher mellan dessa två lag. En hel del tjafs i Liverpool just nu där Rafa Benitez verkar vara missnöjd med att han får för lite pengar till nya spelare och Mascherano av de amerikanska ägarna. Fast vad detta handlar om vet man egentligen inte så till skillnad mot för många av grabbarna på "mina" Liverpoolforum väljer att jag att inte tycka till grundat på medias skriverier.

I Liverpool så är glädjande nog Daniel Agger aktuell för spel igen vilket vore ett stort lyft. Mitt kära Liverpool har ju liknande problem som landslaget med uppspelen när man spelar med Hyypiä och Carra så därför vore det extra roligt att få se Agger i dagens match. Fernando Torres vilade ju från landslaget i veckan och borde vara en given spelare från start idag men man vet ju aldrig med Herr Benitez. Gissar att Kuyt får starta bredvid Torres även om jag själv just nu rankar honom som sämst av Liverpools fyra forwards.

Jag hoppas på en underhållande match och att Liverpool nu verkligen går för tre poäng. Sen vore det förstås roligt att se både Agger och Kewell i spel men vi får se när det närmar sig avspark. Själv ska jag åka in med Tina till förlossningen på ett litet besök men tack vara min älskade digitalbox så börjar jag kika på matchen direkt när vi kommer hem. SMS om Liverpools match idag undanbedes alltså vänligt men bestämt ;)

0 Kommentarer - Skriv gärna!: