Bäckis premiär

Imorse kikade jag på Atlanta-Washington med stort intresse för att se Niklas Bäckström debutera i NHL. Jag tycker speciellt första perioden fungerade väldigt bra för Bäckis då han och Micke Nylander fann varandra bra. Sen blev det mycket utvisningar och den förre Brynässpelaren syntes inte till lika mycket. Helt klart en godkänd premiär och när väl ryssen Semin kommer tillbaka kan kedjan med Nylander, Bäckström och honom bli riktigt sevärd.

Micke Nylander har jag skrivit en del om tidigare i bloggen och jag hävdar fortfarande att han är lite underskattad. Han är helt klart en superstjärna i NHL med egenskaper som ingen annan har! Risken finns ju att "Nyllet" kommer ha puck för mycket så att Bäckström blir lidande men i nattens match såg det helt ok ut mellan dem. Washington ser annars rätt ok ut och jag tror de tar sig till slutspelet i år.

När det gäller NHL i övrigt så kan man väl konstatera att de kanadensiska sportjournalisterna som talade i pausen verkligen hyllade Daniel Alfredsson. Det gör de också med all rätt för han är verkligen en av de allra bästa i NHL numera och vilka handledsskott han har!

0 Kommentarer - Skriv gärna!: