Storstryk

Efter att hjälpt Fagge med flytten under förmiddagen så åkte jag, Wanke och Jompa upp till Mora för match. Vi hade ca 13 spelare som lämnade återbud till matchen vilket förstås måste vara nåt slags rekord!! *suck* Vi fick stryk med 12-1 och ärligt talat kunde det blivit mer med tanke på hur duktiga de var.

Det känns så djäkla trist att spela i division 3 om det kommer bli en säsong där alltid flera av våra bästa spelare prioriterar annat. Vi har en stor men väldigt ojämn trupp och tyvärr är det så att flera av dem som oftast ställer upp på ett bra sätt och är med på matcherna inte alls håller klassen. Nu är det svårt att gnälla på någon om detta eftersom våra ledare och styrelse gjort sitt bästa och vi spelare har ju själva valt det upplägg vi har. Bara att ta nya tag mot Skutskär nästa helg då vi spelar hemma på Jernvallen och kanske har lite lättare att få med folk.

Mora har ju tydligen innebandygymnasium så vi mötte ju ett rent juniorlag som var väldigt samspelta och duktiga! Vi hängde med skapligt första 10 minuterna men sen skänkte vi tyvärr bort massor av mål genom individuella misstag. Kul att få med Wanke och Jompa i laget även om det kanske bara var för en match det vet jag inte. Nu har de licens alla fall men sen hänger det ju lite på det här med klubbavgiften som jag gissar att de inte är så sugen på att betala. Wanke speciellt visade alla fall att han lätt skulle kliva in och vara en dominerande back i vårt lag så jag hoppas du blir med fler matcher gosse och även Jompa som är duktig på flera positioner.

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

säg till nästa gång ni har match i närheten där wanke och jompa spelar. det trodde man bara att man skulle få uppleva när man blundar och tänker på gamla minnen.

Jack71 sa...

ha ha... jag lovar att messa i såna fall och kul att det fortsätter gå bra för dig i Runsten högen!

Anonym sa...

Ojdå...det blev lite flashback för er verkar det som. 1-12 är nästan som 1-13 :) Kanske var det dom gamla Mora spelarnas söner ni mötte ;)

Jack71 sa...

Ja och Peter Wallin den gamle landslagscentern som jag fick spela mot i min debutmatch för Storvik 1988 var tydligen överledare för Mora eller nåt.

Kan alla fall lova att detta var sista gången nånsin jag spelade innebandy i Mora :)

Anonym sa...

Hehe...som jag har hört så verkar Peter Wallin vara Mr Innebandy där uppe i Mora.

En gång i tiden så försökte vi i Storvik och värva honom kommer jag ihåg.