Nya böcker

Jag gillar ju egentligen att läsa böcker men de senaste åren har det blivit mindre och mindre av den varan. Nu har jag ett nattduksbord fyllt med böcker som jag vill och ska läsa. Dels har vi den hyllade boken Snabba Cash som jag började med i somras men helt glömt bort att fortsätta i. Förra veckan fick jag hem min nya bok om Ulf Lundell som Måns Ivarsson skrivit. 900 sidor är den på och jag är verkligen nyfiken på den boken.

Igår fick jag hem Steven Gerrards självbiografi på Engelska vilket passar bra eftersom jag vill lära mig mer engelska och har längtat flera månader efter att läsa om min store fotbollsidol. Förutom allt detta har vi förstås alla böcker om förlossningen, föräldrarskap, pappaböcker mm. En pappabok som jag läste i Thailand som jag kan rekommendera heter "Värsta pappan" och är skriven av Aftonbladets Ronny Olofsson. Väldigt rolig bok där man känner igen sig i många av hans tanker.

När vi ändå är igång kanske någon har tips på fler bra böcker jag bör läsa?

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Stieg Larssons Millenium triologi passar väl dig som kommer ha all tid i världen när du börjar ta ut lite pappa ledighet ;-) Nej allvarligt talat så är det 3 jäkligt bra böcker som du borde läsa. Jag streckläste de i somras i solen i Tossa. S-böckerna med Karin Alvtegen är åxå riktigt bra.

Jack71 sa...

Ja de där Stieg Larsson-böckerna minns jag att du gillade och Perra har också tipsat om dem.

Jag lägger de i bokhögen och dessutom glömde jag bort att nämna Jenna Jameson-boken som Tina och jag lyssnade på i Thailand men har halva kvar av. Det är mycket nu :)

Anonym sa...

Jag skulle också kunna tänka mig att läsa Gerrard's bok. Alltid intressant med självbiografi på idrottsmän. Den senaste jag läste var nog Beckhams bok.

Jenna Jameson boken har jag redan läst, och där finns en hel del intressanta berättelser. Jag kan tänka mig att du sitter och ler när du läser/lyssnar på den :)
Jag har en boken på engelska ifall du vill låna.

Anonym sa...

Är det några bilder/fotografier i Jenna boken då ???