Föräldrarkurs

Idag var jag och Tina på en Föräldrarkurs som vi ska gå på vid tre tillfällen. Jag visste ju inte riktigt vad den kursen skulle innehålla men tycker det var en helt ok första gång. Mycket prat om förlossningen och det känns ändå skönt att få veta lite mer om hur det går till så att man är väl förberedd. Nån som vet hur en slempropp ser ut förresten?

Den enda jag kände igen på kursen bland de andra paret är en tjej som var där med sin gravida flickvän. De hade en hund som var skengravid och försökte dia och agera mamma åt nallarna i hemmet så det kan bli en speciell liten familj det där.

Det känns overkligt att vi är framme vid v.31 nu och att vårt barn är ca 40 cm inne i Tinas mage. Även om förlossningen förstås känns nervös för Tina och även mig så längtar vi båda dit väldigt mycket just nu.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Kan tänka mig att de känns konstigt, snart är du pappa! :)