Tung förlust

Idag mötte vi serieledande Skutskär i innebandyn och förlorade med 5-4 hemma på Jernvallen. Till den här matchen hade vi ett riktigt bra lag på papperet och var ganska nära att knipa en poäng.

Tyvärr är jag numera mer skadebenägen än Fredrik Ljungberg och alla mina småskador börjar snart kännas pinsamma. Jag hade ju vilat min stukade fot under hela veckan men den kändes inte hundra under matchen. Fast med tejpning går det ju att spela ändå men i början av andra perioden fick jag en bristning i baksidan av låret igen precis som för 5 veckor sedan och då var det ju slutspelat förstås.

Det stora felet jag oftast gör är att jag inte vilar tillräckligt länge innan jag börjar spela igen men samtidigt är det ju bara massa djävla småskador och jag vill ju röra mig!! Nu tänker jag alla fall skippa innebandyn de kommande två veckorna och när benet börjar kännas ok ska jag minsann skärpa mig med stretching och annat. Just bristningar/sträckningar har jag varit förskonad mot tidigare ända tills nu men det kanske är som så att ekvationen 36 år+innebandy i seriespel borde vara =sluta i tid :) Jag får ringa doktor Wanke om råd :)

0 Kommentarer - Skriv gärna!: