Fredagkväll

Rusten
Det blev en riktig fixar-Fredag och nu kan vi alla fall stryka en del grejer på fixlistan. Det största jobbet som vi ska fortsätta med nu på Lördag förmiddagen är ju den här dryga spackling/slipningen. Det ser ju liksom lättare ut när t ex grabbarna i Roomservice gör det än när man håller på själv.

Fast förhoppningsvis går det bra idag så vi kan tapetsera imorgon (Sön) Helt klart kan man ju konstatera att det inte var något enkelt rum att göra det viktiga underarbetet i. Fast skönt att det värsta är över när det gäller spackling/slipning och nu hoppas jag bara att allt damm i ögon, öron och näsa försvinner. Min gravida flickvän har varit jätteduktig och hjälpt till massor trots att jag protesterar. Fast bara hon tar det i ett lugnt tempo så ska det ju vara ok. Måste tillägga detta så jag inte får FN, barnmorskor och syster Linda skällandes på mig när de ser fotot :)

Idol
Som vanligt på Fredagskvällen kikade jag och Tina på Idol. Tycker inte att så många imponerade förutom Daniel, Marie Picasso och Andreas. Förutom att Sam ser grotesk ut när han sjunger var han inte heller bra igår men i Idolvärlden är det småtjejer som bestämmer och därmed ryker tjejerna först.

Jag förstår fortfarande inte hur folk kan såga Peter Jidhe som programledare. Precis som om fröken Gynning skulle vara proffsigare än honom. Apropå proffsigt så är ju Idolsändningarna väldigt välgjorde men det kan man inte säga om Idol-Eftersnack som sänds på TV4 00. Där får b-laget agera fritt och man vrider sig i soffan av plågor varje gång man ser programmet. Det blir inte bättre när Hanna Graf och den andre programledartjejen agerar som om livet går under för den personen som blivit utröstad ur ett tv-program.

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Haha hur vi ser ut då!!!
Ja jag är envis som en åsna och vill också va med, men jag lovar att jag inte gör mer än jag orkar. Så kan meddela att FN kan ägna sig åt andra viktigare bekymmer.. :-)

Anonym sa...

Hahaha, äntligen har du lyckats!

På den översta bilden ÄR du faktiskt lik den där populära doktorn i Greys Anatomy..

Bra jobbat!

Anonym sa...

Åh nä, tänker inte hoppa på dig heller. Hon får skylla sig själv, trots hon har chansen o ta de lugnt på sofflocket så ger hon sig in i den gråhåriga världen ändå! ;) Sicka snyggingar ni är, får flashback här nu!

Anonym sa...

Det var ju roligare att få en liknelse om att man liknar McDreamy i Grey´s än Gonzo alla fall :)