Sportveckan

Allsvenskan
IFK Göteborg blev alltså svenska mästare och personligen brydde jag mig inte särskilt mycket vilket lag som vann i år men hoppas IFK kan börja bygga upp något stort. Fast nu för tiden brukar en seger i Allsvenskan innebära en mycket sämre säsong året efter så vi får se.

Gefle kom på en tionde plats med lika många poäng som Malmö FF vilket förstås är imponerande. Per Olssons gäng har ännu en säsong presterat på toppen av sin förmåga och nån storsatsning till nästa år kan man ju knappast hoppas på men vi får se vad gamle Hasse Berggren kan bidra med?
***
När Brynäs slog Mora hemma i Läkerol Arena i Lördags var Svenska kyrkan matchvärd. Micke Lind blev matchens lirare och fick en bibel. Grattis!
***
Liverpool - Arsenal 1-1
Bjöd hem några kompisar för att se stormatchen i Söndags. Döm om min förvåning när Canal + Sport 2 som jag har tillgång till på helgerna istället blev Canal + Film 2 så att vi missade första 35 minuterna *suck* Djävla boxer och jag var inte ensam om att bli upprörd kan jag lova.

När det gäller matchen så var det en härlig kamp där Liverpools spelare med Mascherano, Carragher och Gerrard i spetsen kämpade enormt och vann mycket tuffa dueller. Däremot hade Arsenal ett större bollinnehav och bättre passningsspel. Bara att erkänna att Arsenal var lite bättre i den här matchen och förtjänade sin kvittering. Tyvärr för oss Liverpoolare så slog både Torres och Alonso upp sina skador vilket förstås inte alls är bra.

Rafa Benitez mönstrade till denna match plötsligt ett 4-3-3 och varför man då väljer att spela med Voronin och Kuyt på kanterna istället för Babel som är van med det systemet sen Ajax är ju lite märkligt. Dessutom hade han kunnat bidraga med lite snabbhet framåt vilket hade behövts. Peter Crouch fick hoppa in i andra halvlek och jag tycker den långe engelsmannen är värd fler chanser framöver för Dirk Kuyt är tyvärr inte så bra som många vill ha det till. En enorm kämpe absolut men har lite för dålig bolltouch stundtals.

Trist med nya skador för Liverpool men samtidigt saknas ju inte direkt bredden så de nya spelarna får visa vad de går för istället då.
***
Zetterberg, Sundin och Alfredsson fortsätter ösa in poäng i NHL och ligger 1, 2 och 4:a vilket förstås är otroligt imponerande. En liten skräll att Sudden går så bra måste jag säga.
***
Till sist en glädjande nyhet från denna veckan och det är att Foppa tydligen gör comeback i Karjala Cup och det får då mig att längta till den landslagsturneringen för första gången nånsin!!!

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Haha...kul och höra om Micke Lind och bibeln. Fattas bara att Svenska kyrkan vill att Micke ska lämna in en uppsats om bibeln också :)