TV surr

Danska serier
Det finns många bra danska tv-serier som t ex Anna Pihl m.fl. Just nu följer vi två sevärda kriminalserier från Danmark. Dels Örnen som sänds på SVT på Torsdagarna och sen Mordkommisionen som sänds på TV4+ varje Fredag.

Boston Tea Party
Gårdagens avsnitt var riktigt bra med många roliga sjuka frågeställningar och Filip och Fredrik är ju väldigt roliga måste jag säga. Nåt jag skrattade mycket åt var när de frågade gamla och unga kvinnor på stan om varför de inte fantiserar om asiatiska män och när en gammeltant tände på han i Lost. Väldigt roligt också när Filip skulle fråga en äldre dam om detta och gjorde världens längsta fråga av det hela pga nervositet. Ni som missat programmet kan se det på www.kanal5.se.

Babben & co
Jag gillar verkligen Babben Larsson och i vanliga fall tycker jag om talkshows när det är intressanta gäster. Tyvärr är ju huvudingrediensen i programmet det moment där en gäst får i uppgift att inte skratta och utsätts för en komikerpanel. Det stora problemet är att de flesta i panelen är helt värdelösa som komiker vilket gör att det mest blir pinsamt tycker jag. Den man skrattar lite åt är väl imitatören Göran Gabrielsson men annars borde det kunna göras roligare.

Apropå på tv-serier så kan man väl konstatera att digitalboxen får arbeta ganska hårt om kvällarna och att det är väldigt skönt att aldrig behöva vara styrd för att titta på tv en viss tid. Två serier som vi spelar in varje avsnitt av men inte börjat titta på ännu är Dexter och The Wire. Någon som har sett dessa serier?

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Vi har snart sett en säsong av "Jericho". Jäkligt bra.

Rekommenderas på en downloadsite nära dig...

Jack71 sa...

Hmm har för mig att Roffe också kollar på den serien. Kanske värt att testa då *tackar* Som om man inte har nog med serier men ändå :)

Anonym sa...

dexter är bra .......

Anonym sa...

Ja Jericho är sevärd. Dexter har jag ej sett ännu, men lär få tummen ur snart :)

/Olsson
Vart tar dina inlägg vägen...? Du raderar bort en del inlägg har jag sett...what's up with that?
Beslutsångest eller? :)

Anonym sa...

Roffe/
Ja du vet ju hur jag är. Nädå men jag bestämde mig för att inte låta det där inlägget om kommunen och tidigare även ett annat finnas kvar av lite olika skäl ;)

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article992583.ab

Detta tillhör inte tråden, men jag blev så glad när jag såg att Dida fick avstängning i två matcher.