Veckan som gått

Om hemmet
Förutom allt detta med jobbet så har vi även fortsatt med lite rust här hemma. Vi hade ju planerat att spackla, slipa och måla väggarna i barnrummet men det börjar mer och mer luta åt att vi tapetserar istället. Det känns som om det är för mycket olika skarvar, hål och ojämna hörn för att det ska kunna bli bra hur mycket vi än slipar och spacklar. Så det får nog bli täcktapet om vi ska måla eller så blir det tapetsering då.

Sen har vi även varit på Ikea och köpt bokhylla till datarummet och sen är det ju det här evighetsprojektet att ordna till alla kablar på ett snyggt sätt.

Innebandy
Jag har tränat innebandy Ons, Tor, Fre utan att den där sträckningen gått upp vilket kändes skönt. Idag (Sön) har vi match mot Hofors hemma på Jernvallen kl 17:30. Det blir nog ännu en svår match men jag tror vi har skapligt lag denna gång alla fall.

Föräldrarutbildning del 2
I Torsdags eftermiddag var det dags för del 2 av föräldrarutbildningen. Mycket information om olika smärtlindringar vid förlossningen och lite annat. Jag som inte vet ett smack om dessa saker lyssnar förstås med stort intresse men pga väldigt dålig sömn den här veckan var jag såååå trött. Man sitter ju där i en jätteskön soffa och lyssnar i två timmar vilket gjorde att jag hade enorma problem att hålla mig vaken. Klarade det som tur var och man hade väl inte fått några höga sambopoäng av Tina om barnmorskorna fått väcka pappan när de informerar om min roll vid förlossningen.

Lördagen
Vi var hemma hela dagen och städade, plockade, spacklade. På eftermiddagen tog vi en promenad till Fagges nya radhus. Han och Sara flyttar ju in nästa Lördag och de bor bara några hundra meter från oss vilket ju känns roligt. Det känns som om Tina och jag hittills aldrig haft nåt flyt med grannar, kursdeltagare på föräldrarutbildningen, grannar på resor mm. så det är på tiden att man får någon kompis som bor nära :)

Fagge ville ha lite bärhjälp med kylskåp, frysbox mm. och vem ringer man då om inte hulken Mattias. För övrigt ska jag hjälpa honom nästa helg också eftersom han ju hjälpt mig flytta flera gånger. De har ju precis samma planlösning på sitt radhus som vi har men det var i lite större behov av rust än vårt och saknar altaner än så länge. Det blir nog bra till slut gissar jag men oj vad mycket de har kvar att göra.

På kvällen kom Nisse, Susanne och vovven Sally hit på besök. Medan Nisse och jag kikade på landskampen åkte tjejerna till Jensas och handlade mat mm. Det blev en lugn skön tv-kväll ihop och eftersom Brynäs-Mora sändes på Canal + spelade jag in den och hade något att se fram emot kl 6 imorse när jag steg upp. Återkommer om detta i sportveckan.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Va roligt att de flyttar in lite kända ansikten för dig/er iallafall i området :)