Kaotisk jobbvecka

Det har varit en kaotisk vecka på jobbet där vi i Måndags fick reda på att våra datasalar skulle vara tömda tills på Fredagen. Det är snabba ryck när olika enheter inom kommunen behöver nya lokaler det vet jag sen tidigare. Det som var trist denna gång är att man som vanligt tar snabba beslut utan att ta reda på vissa konsekvenser för såväl personal som deltagare.

Det är ju inte bara vi på dataavdelningen på Arbetsmarknadscentrum som blir övertaliga och med tanke på hur regeringen vill bedriva arbetsmarknadspolitik ser vi ingen ljusning framöver heller. Det är inte särskilt roligt på jobbet just nu eftersom många är besvikna på hur cheferna hanterar denna svåra situation och sen är ju många förstås oroliga för sina jobb. Alla vi som just nu anses övertaliga kommer matchas mot andra tjänster i kommunen och det där har ju med anställningstider, kompetens mm. att göra. Det känns förstås trist att lämna en arbetsplats där man trivts så bra och att dessutom skiljas från vissa kollegor jag arbetat med nära men nu när man inte ser nån ljus framtid så är det lika bra att vara en av de första som hittar ett nytt jobb.

För några veckor sedan fick jag ett erbjudande om att arbeta inom Integrationsenheten i Sandviken. Efter att ha varit på ett nytt besök där i Fredags så måste jag säga att det känns mycket mer intressant nu än vad jag tyckte då jag fick förfrågan första gången. På Måndag kommer jag flytta mitt kontor upp till Integrationsenheten som håller till mitt emot ICA Björksätra. Tanken är att jag ska provjobba där några veckor för att lära mig jobbet och känna mig för, vilket förstås är en bra möjlighet. Jag kommer att fortsätta söka jobb den närmaste tiden och jag ska faktiskt ihop med mina datakollegor få chansen att gå och läsa Engelska någon dag i veckan enligt våra egna önskemål.

När det gäller mitt nya jobb så får jag väl återkomma om några dagar om vad tjänsten innebär och hur jag trivs. Det ska bli skönt att komma dit och sätta igång för det har varit lite grubbliga veckor detta och som jag skrev så är det ingen rolig stämning på min gamla arbetsplats.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Hoppas du trivs hyffsat på din nya arbetsplats iallafall, pratade lite med Tina om din situation på telefon och tycker ändå det verkar som en bra lösning. Du kan väl lära mig engelska sen? Här är en som är urkass på det, frågan är om thailändarna ens förstår mig om några veckor, ha ha!

Anonym sa...

Hoppas allt går bra idag!!! Du ska se att allt kommer att lösa sig och bli bra.. :-)