Fredag igen

Nya arbetet
Nu har jag varit på nya arbetsplatsen några dagar. Lite svårt att bedöma hur bra jag kommer trivas men helt klart så är det ett omväxlande arbete och väldigt trevliga arbetskamrater. I mitt jobb som handläggare är det mycket som jag måste lära mig vilket just nu känns lite rörigt men det blir nog bra så småningom hoppas jag. Under första veckan har jag mest åkt runt till lite olika platser, kikat lite på dataprogrammet vi kommer använda, lärt känna personalen och försökt få ordning på mitt kontor.

Lunch vid Storsjön
I Tisdags åkte jag och Jonny ut till Storsjön för att käka en McDonalds-lunch vid hans och Lenas sommarstuga. Stugan ligger ju verkligen fint till lite avskiljt vid vattnet med egen liten strand. Priserna är ju sjukt höga men för dem som har råd så förstår jag att det kommer bli underbart att vara där ute på somrarna. Jonny fyllde ju förresten år i veckan också så grattis gamle man och känns roligt att du, Lena och Ebba flyttar till Sandviken tycker vi!

Innebandymatch
Imorgon ska jag hjälpa "Fagge" att flytta på förmiddagen och sen ska jag, Jompa och Wanke stressa upp till Mora för att spela innebandy. Trots att vi är 25 st i truppen i Sandviken IBK så var det kris med folk och glädjande nog bestämde sig Wanke och Jompa för att ställa upp. Själv är jag lite tveksam till spel just nu eftersom jag vrickade foten i Onsdags. En ganska lätt vrickning så det borde inte vara några problem men idag gör det ont och flytten imorgon förmiddag lär väl inte förbättra foten gissar jag. (Alltid är det nåt småstrul med mig nu för tiden *suck*) Hur som helst så åker jag ju med upp i vilket fall nu när jag äntligen lyckades få med två av mina forna Storvikslagkompisar att spela med oss!

Sist jag, Wanke och Jompa var i Mora och spelade innebandy var nog för ca 13 år sedan då vi förlorade med 13-1. Det var på den tiden vi hade supportrar med i bussen. Gerda spydde i bussen och Norén skrek SM-guld på läktaren vid ställningen 0-10 :)

Föräldrarkurs del 3
I Torsdags var jag och Tina på föräldrarkursen för sista gången och denna gången handlade det mycket om vad som händer efter förlossningen. Det var helt ok även om jag nog kände att de tidigare tillfällena var mer givande för mig. Nu känner man att det börjar närma sig och självklart tänker man på detta stora delar av dygnen. En stor omställning kommer det bli men väldigt väldigt roligt förstås! Jag som inte brukar tycka om julen kanske kommer få den mysigaste julen någonsin förhoppningsvis :)

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Josefin sa...

Ja matchen mot Mora (1-13)kommer man aldrig att glömma. Gerda och Norén längst bak i bussen var dyngrak innan vi ens kom fram till Mora. En varsin kvarting så var dom minsann igång :) Man missar verkligen den tiden, synd att vi skulle bli så jäkla seriösa att klubben bestämde att vi inte fick ha med några supportrar i bussen efter den matchen.

Har dock varit upp till Mora efter det och spöat dom vet jag. Brisse gjorde två mål i boxplay om jag inte minns fel. Brisse som hade sin ärkefiende i Mora..han bråka jämt med en spelare i Mora under varje match...det var alltid kul :)

Jack71 sa...

Ha ha ja det var härliga tider det där Roffe! Alla ville sitta bredvid mig i bussen eftersom jag aldrig ville äta upp matlådorna och sen så hade jag alltid en Jägermeister med mig på hemresan brrr.

Ja vi har säkert varit till Mora massa fler gånger men jag minns just den där gången o har svaga minnen om Abris o den där killen.

Anonym sa...

ja det lät ju skoj att åka up till mora en lördag.........
själv ska jag in till LÄKEROLEN för lördag-kvälls match kan bli skoj....... kan även bli trångt på pubarna känns det som ..men jag har ju vassa armbågar.........*ler*

Jack71 sa...

Ja det är ju inte så skoj att åka till Mora halvskadad men man tillhör väl ett utdöende släkte som fortfarande känner att man ska ställa upp för den klubben man spelar för.

Hoppas det blir trevlig match och eftersom jag åker bil hem med formel 1-föraren Wanke räknar jag med att hinna hem i tid så man hinner se Brynäs-Frölunda på Canal +! Annars får digitalboxen jobba hårt eftersom den även spelar in Liverpool. SMS om den matchen undanbedes härmed kraftigt och bestämt!

Anonym sa...

Du har faktiskt dom vassaste armbågarna i världen Persson....:)
Å ont gör dom å.....

Anonym sa...

Tröjdragningar är väl McPerssons stora styrka?