Hockeykväll

Igår tog vi en hockeykväll hos Roffe och förutom oss två var vi det vanliga gänget med Perra, Nisse och Persson. Vi köpte ju matchen Skellefteå-Brynäs och första perioden kändes som nåt av det segaste jag tittat på nånsin vilket mycket berodde på inramningen. En på gränsen till medvetslös kommentator och knäpptyst arena gör ju att matchen på nåt sätt känns sämre än vad den kanske är. Brynäs hamnade ju inte underläge 0-4 och var faktiskt på väg att vända men tyvärr räckte upphämtningen inte och nu har herr Boork en hel del att tänka på. Jag tillhörde en av dem som kunde tänka mig acceptera att han körde med tre femmor MEN inte att man bänkar de spelare som är i sitt livs form som han gjorde efter Linköpingmatchen. Numera kör Boork med fyra femmor och hur Brynäs än spelar måste trenden vändas snarast.

Pavel Brendl petad igår och tänk att det redan nu skulle bli precis det alla pratat om hela sommaren *suck*

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jag beklagar verkligen att jag inte kunde bjuda på en bättre match. En riktig seg match även om Brynäs kom tillbaka lite på slutet. Men klagomålen får ni ge till Boork & Co.
Lite mer fart var det i den andra hockeymatchen mellan Islanders och Caps...och roligt att se Bäckström in action.

Annars en härlig inramning i gamla studion...roligt att man kan träffas och snacka lite BS med varandra.

Anonym sa...

Boork får skylla sig själv när man vilar nästan alla stjärnor mot södertälje, va faan ....inte e väl spelarna slitna redan , kan förstå taktiken om han kör den längre fram, när dom börjar bli slitna å man ser lite hur man startat serien å så ,som det känndes nu å med det lag dom ställde upp mot södertälje så var det ju som att be om å få stryk känns det som, å det e solklart boorkens fel , ja jag fattar då inte vad han vill ha ut av det här så här tidigt på säsongen ?? Risken e ju överhängande att man får stryk fler matcher bara om man gör såhär ! Knepigt tycker då jag , va tycker ni andra experter :)

Jack71 sa...

Roffe/
Ja det var härligt att samlas igen i studion och nu när alla är sambos och mer upptagna får vi hoppas att fler än du kan bidraga till att bjuda hem folk för sportkvällar!! Pluspoäng för din bakning också även om min våg inte håller med :(

Wanke/
Ja jag håller med dig helt! Visst kan man rotera lite när man har en bred trupp men varför måste Boorken vara så extrem att bänka två spelare som gör tre mål och verkligen är på G??? Precis som du säger så finns det ingen anledning att bänka stjärnor i början av serien och när de presterat bra!

Anonym sa...

sitter och retar mig nåt så förbannat på fifa nomineringarna till världens bästa spelare ,totti vann alltså gulskon i europa men duger tydligen inte här bland dom 30,zlatan är väl ungefär lika bra som torres,tevez och klose ihop men här duger han inte, philip lahm kan alltså bli utsedd till världens bäste ......värdldens största idrott utser världens bästa splare och folk (väldigt många ) vet inte vem det är ....men tydligen var det en hel del tomtar i den där juryn

Anonym sa...

Håller med dig Persson. Helt sjukt o man undrar ju vad Svennis o såna som var med i juryn har sagt och tänkt?