Inför Liverpool-Arsenal

Idag kl 17 smäller det på Anfield när Liverpool tar emot Arsenal i ligaspelet. Hur än vissa av Liverpoolfansen vill hävda att Arsenal har haft lätt spelprogram och att 7-0 mot Slavia Prag beror på uselt motstånd mm. så kan ingen ta ifrån Wengers gäng att de har imponerat stort hittills denna säsong! Utan Thierry Henry i laget har flera spelare tagit ett större ansvar och dessutom fortsätter man att spela en fantastisk bra och underhållande fotboll.

Mitt Liverpool däremot har haft det ganska tungt de senaste 7-8 matcherna och Rafa Benitez börjar bli lite mer och mer ifrågasatt. Personligen gillar jag inte hans rotationssystem och tycker han är en usel matchcoach MEN jag tycker också att snacket om rotation blivit väldigt överdrivet den senaste veckan. Folk verkar glömma bort att vissa spelare dras med skador och att Liverpool på gott och ont har väldigt många spelare som är likvärdiga på samma positioner.

Förhoppningsvis kan Torres spela i dagens match och nu när Pennant blivit skadad så talar mycket för att Gerrard tar platsen till höger i dagens match. Att gissa Rafa Benitez startelva är ungefär lika lätt som att få in en sexling inom Elitseriehockeyn men här kommer startelvan jag gissar på.

Reyna
Finnan, Carragher, Hyypiä, Riise
Gerrard, Mascherano, Alonso, Babel
Torres, Crouch

Personligen skulle jag gärna se Benayoun istället för Babel men vi får se hur det blir. Jag bävar ju lite för att snabba Arsenalspelarna ska springa i åttor runt långsamme Hyypiä men o andra sidan läser ingen spelet lika bra som finnen så jag hoppas han klarar sin uppgift. Mycket talar för Arsenal men jag har en bra känsla och tippar 2-1 till Liverpool!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Vi får verkligen hoppas att grabbarna(benitez) bjuder till idag. Jag vill se rolig fotboll!Även om jag är en taktiknörd...

Anonym sa...

UNITED rules ;)