EM-festen uppskjuten

Efter att Sverige endast spelat oavgjort hemma mot Nordirland får man vänta ytterliggare några veckor innan det blir klart vilka som går till EM-slutspelet nästa sommar. Kvällens match var verkligen ingen höjdare och jag svor rätt rejält här hemma i soffan måste jag säga. Under hela dagen har jag grämt mig och varit avis på diverse bekanta som hade biljetter men med facit i hand är jag rätt glad över att ha sett matchen hemma.

Sverige spelade alldeles för mycket långbollar och hade över huvud taget svårt att få igång spelet. Nåt jag stör mig på nåt så enormt är när Linderoth och våra mittbackar försöker passa varandra men allt som oftast hamnar i tidsnöd och spelar Isaksson som slår en ballongboll till en motståndarspelare. Svårt att gå in på spelarkritik efter kvällens match eftersom ingen i det svenska laget höjde sig märkvärt.

Hur som helst så väntar Spanien borta i nästa match vilket enligt Mjällby "NOG" får räknas som den svåraste matchen i gruppen. Där räknar jag inte med några poäng men känner mig ändå lugn med tanke på att Sverige har Lettland hemma i sista och jag tror inte heller de andra konkurrenterna tar fulla poäng i de avslutande matcherna.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

ja fy faan vad tråkigt det blev linderoth den enda som kan få beröm
piss-lagerbäck är så tråkig så tråkig.............vilka byten