Nya bebisar

Nu vet jag inte om de berörda läser min blogg men jag får gratulera mina gamla tonårskompisar Jimmy och Anton som nyligen blivit pappor. Dessutom har min Stockholmskompis Lena fått en liten tjej här i dagarna som ska heta Ida. Sen vet jag att "Snuttis" får när som helst om han nu inte redan har fått. Man får hålla koll via Facebook helt enkelt :)

Själv har vi ju några veckor kvar ännu men oj vad fort det går. Tina skriver ju lite om graviditeten vecka för vecka på sin blogg och så här beskrivs bebisen denna vecka.

Bebisen Vecka 32
- Nu väger din bebis ca 2 kg och är 43 cm lång. Bebisen ökar nu sin vikt med ca 225 g i veckan. Nu uppfattar "hon" ljus och mörker, dag och natt. Underhudsfettet lagras upp. Nu börjar "hon" kunna reglera sin kroppstemperatur.

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Tjena Mattias! Jo, jag läser din blogg nästan varje dag. Fast jag erkänner att jag varit dålig på att kommentera dina inlägg...

Våran Meja är snart 3 veckor nu och det går bra. Men inatt var det nog inte mer än 1 timmes sömn i sträck så man är lite trött. Tur att det är måndag och jobb i morrn så man får vila upp sig:-) Andreas H.

Jack71 sa...

Hej Anton!

Kul att du är här och vågade kommentera också då. Vill man skriva sitt namn klickar man bara på Övrigt och skriver sen namnet. Tips till andra också!

Kan tänka mig att det blir långa nätter och att jobbet numera känns som semester :) Nu är det bara förresten Henken, Norén, Fryckan, Jocke och Tina kvar som saknas på Facebook va? :) Hörs!

Anonym sa...

Jag funderade hur man skulle välja namn, men lyckades inte.

Jag var med Fryckan på trav i lördags och där träffade vi Norèn, så det var nästan som i gamla tider.

Du har ju utbildat fryckan på data så han borde ju dyka upp på facebook snart:-)

Anonym sa...

Anton/
Jaså den magiska trion samlades på travet!! Ja du som har kontakt med Fryckan lite mer får väl säga att hans gamla datalärare blir besviken om han inte dyker upp på Facebook snart!