Boorken sparkas!

Jaha då är Leif Boorks tid i Brynäs över! Även om det förstås har snackats mycket så trodde jag faktiskt inte att det skulle bli så. Jag tänker inte komma med några starka synpunkter eftersom man väldigt sällan vet den egentliga orsaken. Det man kan gissa är ju att alltför många spelare och övriga inom Brynäs organisation förmodligen är missnöjda med Boork för annars hade han varit kvar!

Nu kommer alltså Olov Östblom som är tidernas mest anonyme andretränare att få huvudansvaret ihop med Thomas Thelin. Kanske kanske får man nu t om se en intervju med Herr Östblom vi får se....

Jag tycker personligen att det känns trist att Boorken lämnar Brynäs för jag är ju väldigt osäker på hur de nya tränarna kommer palla trycket från media. Boorken var ju enorm när det gäller detta och har säkerligen gjort mycket gott för Brynäs. Tyvärr blir Boork ibland alltför extrem och nu när förmodligen många spelare fått sin vilja igenom hoppas jag de växer på isen framöver och börjar klättringen. Dackell, Sjödda, Ove och Micke Lind får ju ett stort ansvar nu när det förmodligen blir lite mer demokrati i Brynäs igen. Vi får se hur det slutar...

7 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Vi Brynäsare får hoppas detta blir en positiv förändring.

The only way is up !!!

Alexander sa...

E ju iof inte borken som spelar, men ibland verkar han tänka lite för mkt. En målskytt som Brendl kan vara anonym i 50 minuter sen kan man låta honom dubbla så kan han göra 3 kassar!

Som sagt, kan inte bli sämre - är det någon som tror det blir det?

Anonym sa...

Nä sämre kan det väl inte bli men jag känner mig rätt orolig över Brynäs framtid. Nu blir det lite som tidigare år att spelarna förmodligen får styra en hel del själv på gott och ont. Det som mest oroar är att Brynäs har en jättebred trupp men med massor av medelmåttor. Sen är ju flera av nyckelspelarna som Dackell, Micke Lind, Ove Molin, Sjödda och Danielsson alla på väg utför i karriären vilket inte bådar gott.

För övrigt drömde jag inatt att jag var med som tränare i Brynäs bås och efter matchen så vågade varken jag eller Olof Östblom eller vad han nu heter gå på presskonferensen :)

Anonym sa...

För övrigt 5-0 till Frölunda just nu och jag hade vissa funderingar på om man skulle samlas och köpa matchen men samtidigt kändes det givet med en klar förlust så det lockade inte så enormt...

Anonym sa...

Du är utmanad i min blogg :)

Anonym sa...

Skönt att det kom en seger uppe i Timrå! Nu är det bara ett måste att det blir en seger på lördag hemma mot Mora. När det gäller Boorken så tycker jag att Brynäs gjorde rätt! Är man inne i en sån trend som Brynäs är måste det ske en förändring för att bryta den. Hade Boork fått fortsätta så hade väl Dacke, Molin, Sjödda fått kicken snart och då vete fan va som hänt! Boork har gjort ett jättebra jobb med Brynäs men som det sett ut i lagen han tränat innan så har de blivit mästare först när han lämnat laget - nu får vi hoppas att det även blir så i Brynäs =)

Anonym sa...

Ja jag tror också att Boorks arbete förmodligen kommer betyda en del framöver för Brynäs. Det som känns jobbigt är ju att Brynäs ännu en gång måste ut och leta någon etablerad tränare.

Härligt med segern mot Timrå igår och nu blir det ju säkert lite drag mot Mora när det är "hockeyfesten" Seger är ett måste!

Framtiden däremot ser jag inte så ljust ut när det gäller Brynäs. De får gärna sälja några av alla dessa breddspelare och ersätta med lite mer spetskompetens.